! خامنه ای هم بالاخره فهمید


سلطان علی خامنه ای دیروز در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه افسری حرف‌هایی را زد و خط و نشانهایی را کشید که ورای گنده گوئی های رایجش که «هر تجاوزی را با سیلی محکم و مشت پولادین جواب خواهیم داد» و ... اما به نظر من بسیار امیدوار کننده بود!
امیدوار کننده از آن جهت که بالاخره ظاهراً خامنه ای فهمیده است که به آخر کار رسیده است این فحش و فحش کاری و کتک کاری لفظی‌اش را هم البته هم باید به حساب نگرانی‌اش گذارد و هم اینکه بهر حال «اقتضای طبیعت» هر روحانی این است که همواره در مواقع احساس خطر فقط داد و بیداد می‌کند و از جان دادن دیگران مایه می‌گذارد!
خامنه ای در سخنانش در حالی دوباره بسیج و سپاه و ارتش را می‌خواهد شیر کند و به جلو بیندازد که خود هم می‌داند نه اعتبار و جایگاه آیه الله خمینی را دارد و نه اگر جنگی دربگیرد کسی برای او تره هم خورد نمی‌کند!
دیگر گذشت دوران شور و شوق اولیه انقلاب که خمینی در تراس حسینیه جماران بنشیند و از راه دور بر دست و بازوی رزمندگان بوسه بفرستد و دعا کند ای کاش من هم رزمنده بودم و جوانان و نوجوانان سرخوش از انقلاب جهانی مستضعفین خود را بروی مین و تانک‌های دشمن بیندازند.
این را ورود به دوره عقل گرایی مردم ایران بدانیم، رنگ باختن ارزش‌های انقلاب بخوانیم، بیگانه شدن مردم از نظام بدانیم و یا هر چیز دیگری باید قبول کرد که در این سی سال ملت ایران پوست انداختند و دیگر حاضر نیستند برای هارت و پورت‌های کسی که تا دیروز حکم قتلشان را در کف خیابان‌ها صادر کرده بروند و جانشان را بدهند.
نگاه نکنید به مشتی بچه هفده هیجده ساله که سربند لبیک یا خامنه ای بر سر می‌بندند و قیافه‌شان را شکل همت‌ها و رزمنده های دوران جنگ می‌کنند. از این بگذریم که دیکتاتورهای سرنگون شده همین دهه اخیر مثل صدام و مبارک و همین قذافی مگر از این ذلم زیمبوها نداشتند؟ صدام ادعا داشت اگر ایران بسیج بیست میلیونی دارد من جیش الشعبی چهل میلیونی دارم، قذافی لشگر پیشمرگان داشت و ...
جنگ هشت ساله را نوجوانان و جوانان غیرتمندی اداره کردند که در قبل از انقلاب به دنیا آمده بودند و رشد کردند و محصولش شد همان دلیرمردی آنها ولی اکنون چه؟ کافی است فقط شب که شد سری به پارک‌ها و توالت‌هایش انداخت تا ببینیم انقلاب چه نسلی را تولید کرده است! ای کاش کسی به خامنه ای پیغام بدهد که دوره همت‌ها و باکری ها گذشته است و با این جماعت سیخ و سنگ باز و شیشه ای و کراکی از بیت خودت هم نمی‌توانی حفاظت کنی چه برسد به مشت پولادین و این حرف‌ها!
دکتر شریعتی یک جایی گفته است : «آن‌ها که رفتند کاری حسینی کردند و آن‌ها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی‌اند» و البته این حرف شیک و قشنگی است اما واقعیت انقلاب ما این است که آن‌ها که رفتند کاری حسینی کردند و این‌ها که ماندند یا بسان سردار محصولی به زراندوزی پرداختند و یا الآن در زندان هستند! بی تفاوت‌ها هم که برایشان فرقی ندارد شاه باشد یا خمینی، خامنه ای بماند یا برود آن‌ها به کار خود مشغولند.
براستی باید خامنه ای مغز خر خورده باشد که باور کند امثال سردار محصولی‌ها و الله کرم‌ها و رستم قاسمی‌ها برای او به خاطر حکومت او بیزینسشان را ول می‌کنند و گوشت دم توپ او می‌شوند، شک ندارم که با اولین موشک آن‌ها نیز به سرعت همان موشک خود را به خاوری می‌رسانند، مگر همین خاوری چفیه بر گردن نمی‌انداخت و خود را بسیجی و فدایی انقلاب نمی‌دانست؟
بله این‌ها بسیجیان و سرداران او هستند و از ارتش هم که فقط نامی مانده است و بس، ارتش را خمینی اخته کرد و خامنه ای دفن کرد!
ارتشی که امروز حتی جرئت ندارد بدون اجازه سپاه یک مانور برپا کند و یا در خلیج فارس یک قایق داشته باشد همان بهتر که برود در زمین‌های ورامین گل آفتابگردان بکارد برای تولید روغن و خوشحال باشد که در صنعت روغن گیری از دانه های گیاهی ایران را خودکفا کرده!
باز به آغاز این نوشته برمی گردم و اینکه از همه این‌ها که بگذریم خوشحالم که خامنه ای هم فهمیده قافیه تنگ آمده است!

نظرات

‏ناشناس گفت…
دمت گرم فرشاد خوب اخوند را شناختنی خوب ریدی به ولی امر مسلمین جهان غرق در فساد نکبت و بدبختی راستی اولین کار امریکا زدن بیت رهبری و سپاه هست پس این را هم گوشزد کن و بهشن بگو که جهبه ایی نیست که بخواهی جنگ کنی بهش بگو تو گنده تر و زرنگ تر از قذافی با ان هم تجربه نداشتی دیدی فرصت دادن یک پیام هم نداشت
‏ناشناس گفت…
صبر قدرت های جهانی هم حدی دارد و شاید مردم دیگر کشور ها باندازه مردم محنت کشیده ما "صبور و پذیرای ظلم " نباشند! از طرف دیگر اینترنت نشینان ایران منعکس کننده آرای واقعی مردم ایران نیستند تنها منعکس کننده بخشی از آن هستند. دیدگاه عوام جامعه ایرانی متمایل به دخالت قدرت های خارجی است. که در اینصورت بازی به شکلی که 120 روشنفکر ملی مذهبی تصور خواهند کرد پیش نخواهد رفت. عده ای می گویند ملی مذهبی ها یک بار اشتباه کردند و نتیجه آن جمهوری اسلامی شد و حالا می خواهند اشتباه دوم را بکنند و به اسم "وطن پرستی" آن را نجات دهند! می توان تصور کرد که حمله به ایران چیزی شبیه حمله به افغانستان خواهد بود. زیر ضرب قرار گرفتن بازو های اقتدار حکومت مجالی برای رها شدن خشم توده عاصی کوچه و خیابان و متعاقب آن سقوط حکومت خواهد بود. یک فرض بسیار محتمل دیگر آن است که پس از چشیدن ضرب شصت. عقلای حکومت نقش بارز تری را ایفا خواهند کرد.و عقب نشینی حکومت برای نجات باقیمانده اقتدار خود آغاز خواهد شد. به احتمال زیاد خامنه ای اگر جان بدر ببرد استعفا خواهد داد و شورایی جای او را خواهد گرفت و این امر کمک بسیاری به نضج گرفتن حرکت های مدنی مردم خواهد کرد. عقب نشینی پله پله خواهد بود.
ملی مذهبی ها و دیگر گروه های اپوزیسیون بجای آنکه مثل بقیه کشور ها از فرصت بدست آمده در جهت امتیاز گیری از حکومت و تشکیل یک دولت موقت انتقالی سود ببرند باز مثل همیشه دولت های خارجی را زیر ضرب می گیرند! و از احتمال افزایش سرکوب دل نگرانی می کنند!مثل اینکه تا حالا حلوا خیر می کردند! اشتباه یکی دو تا نیست! باز هم به عقل منفعل خاتمی که بحث آزادی سران سبز را با توجه به تهدیدات اخیر را مطرح کرد.
نه خود کنند نه به کس دهند - بگندد و به سگ دهند! نه خودشان عرضه کاری دارند و نه می گذارند دیگران کارشان را بکنند. اینبار باسم وطن پرستی می خواهند جمهوری اسلامی را نجات دهند!
‏ناشناس گفت…
درسال پیش و در دوران تظاهرات اعتراضی در کامنتی برای دوستی که از احتمال بروز خشونت توسط حکومت بر علیه تظاهر کنندگان نگران بود نوشتم::" دوست عزیزم.این را نوشتم تا ترس مردم بریزد! و نیز به مرگ بگیریم تا به تب راضی شویم و تصور نکنیم که حالا با دو تا کشته در روز 25 بهمن خیلی خین و خین ریزی کردیم! و اگر یکروز حکومت 10 نفر را کشت مردم فوری مردم بترسند و بخاطر پرهیز از خشونت تسلیم شوند!(از مردم لیبی یاد بگیریم) شما متوجه باش که ما با مشتی دیوانه طرف هستیم! برخی آنها حتی از قذافی هم دیوانه تر هستند! چون قذافی هر چه هست ادعای نیابت امام زمانی و پیامبری ندارد. از طرف دیگر این امری مسلم است که در صورت سرکوب مردم ایران خطر حمله به ایران صد در صد است و در اینصورت دامنه کشتاری که من و شما از آن وحشت داریم صد ها برابر بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم. لازم به یاد آوری نیست که در جریان حمله به عراق فقط 500 هزار کودک عراقی جان خود را از دست دادند. حال اگر قرار باشد بین یک سقوط خونین حکومت و خطر جنگ یکی را انتخاب کند کدام راه بصرفه خواهد بود" و ترسم از همین روز بود! ملتی که بی تفاوتی پیشه سازد و هر کسی با بهانه ای مثل بما چه؟ ما ترک هستیم و این دعوای فارس هاست! می زنند می کشن!شهرستان ما کوچیکه!بابا ول کن سیاستو! سیاست پدر و مادر نداره! از حضور در صحنه اجتماعی سرباز زند, بعدا باید بهایی 1000 برابر پردازد! ما خامنه ای را ادب نکردیم و حالا گردش روزگار باید او را ادب کند! حالا باید جامعه جهانی با بمب و موشک او را ادب کند!(هر که را ام و اب ادب نکندی - گردش روزگار او را ادب کندی). وقتی ما مانند مردم عراق مثل موشی هراسان در زیر بمباران اینور و آنوربدویم آنگاه عقل ما سر جایش خواهد آمد و حساب کار دستمان خواهد رسید که نه بابا "باتون خوردن در تظاهرات" , از بمباران و مو شک های کروز و کشته شدن و معلول شدن و خیلی بهتر بود! بعد از این اگه تظاهراتی شد مطمئنا همه با "کله" خواهند دوید! حاضر نبودیم یک هفته اعتصاب کنیم حالا با نابودی کارخانه ها قطع برق و آب گاز و تلفن و بنزین و....باید بیکاری های چند ساله را تحمل کنیم! بعد از این اگر دعوت به اعتصاب شد, با جان و دل در آن شرکت خواهیم کرد! وقتی شهرستان ها هم طعم تلخ جنگ را شنیدند, آنگاه یادمان خواهد بود که ایران فقط تهران نیست و شهرستانی ها هم باید در جنبش اعتراضی شرکت کنند! ما مانند بیماری بودیم که از ترس نیش سوزن ,آمپول خود را به موقع نزد و حالا باید بهای عفونت خود را باید با قطع دست و پا بدهد! ما فراموش کردیم که بهایی که مردم ایران خرده خرده می پردازند از یک جنگ تمام عیار بیشتر خواهد بود. یاد خواهیم گرفت دنیا جایی برای بی تفاوتی نیست! شما به سیاست کار ندارید ولی سیاست به شما کار خواهد داشت! و خواهید دانست که آن همه سینه دردیدن ها برای اصلاحات, برای پرهیز از چنین روز شومی بود.( سرچشمه شاید گرفتن به بیل – چو پر شد نشاید گذشتن به پیل!) و حالا کاری از دست ما بر نمی آید! تاریخ بی رحمانه تصمیم خود را گرفته است و خشک و تر را با هم خواهد سوزاند.پس نوش باد!تاریخ جایی برای بی تفاوتی نیست!
‏ناشناس گفت…
یاد حرف امیر کبیر در سریال او می افتم که در لحظه بریدن رگ هایش در حمام فین کاشان گفت:
اگر چه سخت است مرگ ولی شوق رفتن از میان شما آن را آسان می کند!
بسیاری از مردم نیز می گویند: اگرچه سخت است جنگ! ولی شوق رفتن این دارو دسته آن را آسان می کند
‏ناشناس گفت…
آخه الاغ جون ديدي كه توي تظاهرات فتنه انگيزان 88 چقدر از همين جوانها روبروي فريب خوردگان ايستادند و با دست خالي اونها رو فراري دادند. تو بايد مغز خر خورده باشي كه از ديدن چهارتا چيز كوچك يك امر بزرگ را نتيجه گيري مي كني.
‏ناشناس گفت…
بیچاره رضا شاه کبیر و محمد رضا شاه اگر میدانستند روزی بچه آخوندی مانند تو که
در ایران حتا یک ساختمان هم نساختی برای تحقیر لقب سلطان آنرا به علی گدا یک دست روزه خوان
میدهی ، هیچ قدمی برای این مردم تراخومی و کچلی و افیونی ایران بر نمیداشتند . به امید روزی
که نسل شما بچه آخوندها و آخوندها و اسلام کثیف را از ایران برداریم.
‏ناشناس گفت…
خطاب به کامنت دوم: ما که پشت کامپیوتریم ، شما چطور آمار گرفتی از عامه مردم؟
خطاب به کامنت سوم: آقا صبر کن ببینیم از این همه کشت و کشتار تو لیبی چی ازش در میاد آخه؟ یه ملتی با سابقه دو تا انقلاب و سالها مبارزه مسلحانه و سیاسی و چه و چه بیاد از مردم لیبی یاد بگیره؟ انقلاب کردنو قذافیشونوچلوندن خوب ؟ ببین چی از دلش در میاد آخه؟ اگه به عقل ملتشونه که فقط انقلاب بلدن باز می رن میو فتن تو دامن اسلامیستها. فعلاً اونان که باید ببینین ایران چه شد و درس بگیرن. آقا دم توپ و تفنگ روانی رفتن چیزی نیست که آدم یاد بگیره گرچه اونقدر انعکاس نداره. جون هر آدمی می ارزه به این وحشیگری ها و این ترس نیست، همونطور که اونوریش شجاعت نیست.
‏ناشناس گفت…
اگ آمریکا از خداشه که اسراییل یک چند تا موشک به ایران بزنه و یا با هوا÷یما به تاسیسات اتمی ایران حمله کنه وجنگ رو شروع کنه بعد چی میشه ایران هم چند تا موشک به اسراییل می رنه و احتمالا به ناوهای آمریکایی حمله خواهد کرد یا عملیاتهای تروریستی در سفارتخانه های امریکا انجام خواهد داد الان هم که آمریکا در عراق حضوری ندارد به نفعش اینست که جنگ خونینی بر پا شود وشروع کننده این جنگ اسراییل باشد عربها هم که کاملا مشخص است طرفدار صددر صد امریکایند ایران می ماند با چند تا جوجه بسیجی هایش در این موقعیت هم که وضعیت سوریه ضعیف شده و احتمال زیاد حزب الله نیز وارد جنگ نخواهد شد چون می داند که باز یچه خواهد شد وبا این وضعیت خراب وآشفته سوریه اصلا حزب الله خود را دخالت نخواهد داد بعد باخت صد در صد برای ایران وسوریه است مردم وارتش وسپاه که هیچ علاقه ای به شهید شدن ندارن و دیگر آرزوی دیدن امام زمان وامام حسین ر ا ندارن و این شکم گند ههای سپاه که مشغول تجارت وکاسبی هستن بیاین این سردا ران خراسانی را ببینید چطور دارند در مشهد وخراسان تجارت وکاسبی می کنند چنان چاق وچمبه شده اند در مجتمع الماس شرق مشهد در بازار سپاد مشهد و.... نمونه اش همین دو سردار شوشتری و لشکری مشهد که در زاهدان تکه تکه شدند اکثر پروژه های بزرگ مشهد در دست انها بود و آقازاده پسر شوشتری سوار ماشین تویوتا لند کروز صد میلیونی می شود و خانه ویلایی انچنانی و یا پسر سلطان مشهدی ناصر خان طبسی با ان ثروت میلیاردی
توجه کنید که در جنگ بین آمریکا وژاپن خود ژاپنی ها ابتدا به پرل هاربر حمله کردند اگر آنها حمله به پرل هاربر نمی کردند هیچوقت امپراطوری ژاپن در پایان جنگ دوم جهانی چنین تکه تکه نمی شد وچنین شکستی نمی خورد پس بدانید شروع کننده مطمئنا اسراییل خواهد بود وادامه دهنده آمریکا خواهد بود مانند لیبی که مردم شروع کردند وادامه دهنده وشارژر این جنگ ناتو وآمریکا بود
‏ناشناس گفت…
قشنگ نوشتی. دمت گرم فرشاد !
‏ناشناس گفت…
ما نفمیدیم شما میخواستی جواب آقای خامنه ای روبدی یا به جوانان ایران زمین توهین کنی.
‏ناشناس گفت…
جالب توجه اينه كه هنوز هم مردم اين سرزمين ياد نگرفته اند كه بجاي وقت تلف كردن روي نظريات صد تا يك غاز وقت صرف مطالعه تاريخ و بجاي گفتن مرگ بر شاه و مرگ بر خميني و زير علم اين و اون سينه زدن حرف نويي براي گفتن داشته باشند.
من فكر ميكنم مهم اينده اين سرزمين و اينده كشوريه كه الان تمامي بزرگهاش يكي بعد از ديگري دارن تركش ميكنن و هر كدوم از اين ادما در گوشه گوشه دنيا مايه سرفرازي هستند.
من فكر ميكنم مسئله ايران تنها با ايجاد دموكراسي و عدم وارد كردن ديدگاههاي شخصي گروههاي درگير حل ميشود و بت ساختن از اين و ان جز چيزي كه در حل حاضر شاهد ان هستيم به ارمغان نخواهد اورد.
در كوتاه مدت بايستي ياد بگيريم كه بجاي تخطئه ديگران بدون كوچكترين دركي از ديدگاههاي ديگران، همواره مسائل را از دريچه عقل و علم بررسي كنيم و فراموش نكنيم كه عقل و خرد جمعي مردم ما در ابتداي همين انقلاب ناصحيح ٥٧ با ديدن تصوير خميني در ماه به ازمون گذاشته شد.
هيچكس جز اهالي اين خانه نميتوانند دلسوزان اين سرزمين باشند وگرنه دوستان غربي ما فكري به وضعيت حقوق انسانها در كشورهاي عربي و در كشورهاي جنوب افريقا داشتند.
كشور ما بيش از هر زمان نيازمند همدلي و خردورزي است و بياد داشته باشيم همگان نتيجه برخوردهاي انقلابي و بدور از عقلانيت را در طول اين سالها ديده ايم. به اميد روزي كه همچون گذشته هاي بسيار دور نام ايراني همسان راستي، انسانيت و عقلانيت و افتخار باشد كه اين مهم مسئوليت تك تك فرزندان اين سرزمين است

پست‌های معروف از این وبلاگ

! وطن و تن

فيلمی از هلالی مداح استشهادی حزب‌الله